De producten zijn succesvol toegevoegd aan uw winkelwagen. Rond hier uw bestelling af of winkel verder.
De producten zijn succesvol toegevoegd aan uw offerte. Rond hier uw offerte af of winkel verder.
Het product is succesvol toegevoegd aan uw verlanglijst. Bekijk hier uw verlanglijst of winkel verder.

Op zoek naar een leuke baan met fijne collega's? Check dan eens onze openstaande vacatures! Misschien kom jij wel ons team versterken.

Duurzaam is niet dromen, maar doen

Op weg naar een positieve impact



Bij TRITEX werken we samen met gerenommeerde merken die zich allen inzetten op het gebied van DUURZAAMHEID.

MASCOT WORKWEAR

MASCOT neemt verantwoordelijkheid voor ethiek, maatschappij en milieu. Als wereldwijd textielbedrijf dragen zij een grote verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mensen en milieu, zowel op productielocaties als in de rest van de toeleveringsketen. Die verantwoordelijkheid nemen zij. Daarom heeft MASCOT onder andere 10 jaar geleden haar eigen productielocaties opgezet in Vietnam en later ook in Laos, waar ze goede, respectvolle en veilige arbeidsplaatsen bieden voor 2400 collega's.

Bij MASCOT willen ze altijd kunnen garanderen dat de klanten de best mogelijke producten krijgen. En bij 'de beste producten' denken ze aan alle aspecten van het product. Het moeten niet alleen slijtvaste producten zijn die lang meegaan en daardoor onnodig gebruik van nieuwe hulpbronnen voorkomen. Het product moet ook worden geproduceerd door mensen die zich veilig en prettig voelen op hun werkplek, en met materialen waarvan de oorsprong transparant is en die bijvoorbeeld in aanmerking komen voor het Oeko-Tex-certificaat.

De producten van MASCOT zijn oplossingen. En het zijn oplossingen die staan als een huis! Niet alleen slijtvast, maar ook met oog en respect voor mens en milieu. De kernwaarden zijn - ook in de context van maatschappij en milieu - kwaliteit en behoorlijkheid. Kwaliteit in producten, oplossingen en afspraken, en behoorlijkheid in twee betekenissen: grondigheid en fatsoen.

De kernwaarden komen tot uitdrukking in de verschillende onderdelen van de toeleveringsketen van MASCOT middels de volgende punten:

Op productniveau biedt MASCOT twee varianten: producten van 100% katoen en producten van een mix van 60% biologisch katoen en 40% gerecycled polyester. De tag 'sustainable' staat voor deze duurzaamheid.

Momenteel zijn er 10 verschillende items:

Poloshirt Premium, vrouwelijke pasvorm   20693-787
Poloshirt Premium, vrouwelijke pasvorm 20593-797
T-shirt Premium, modern fit 20382-796
Sweatshirt Premium, modern fit 20484-798
Poloshirt Premium, modern fit 20583-797
T-shirt Premium, vrouwelijke pasvorm 20492-786
Sweatshirt Premium, modern fit 20384-788
T-shirt Premium, vrouwelijke pasvorm 20392-796
T-shirt Premium, modern fit 20482-786
Poloshirt Premium, modern fit 20683-787

TRICORP WORKWEAR

Werkkleding moet veilig, representatief en duurzaam zijn, zodat professionals het beste uit hun werkdag kunnen halen. Aan het begrip ‘duurzaam’ geeft Tricorp nu een hele nieuwe dimensie. Tricorp maakt duurzame kleding voor op het werk mogelijk door de lancering van REWEAR als onderdeel van RE2050: de transformatie van onze bestsellers in een volledig circulair en innovatief materiaal.

Tricorp zet zich in voor mens en milieu

Bij Tricorp werken ze elke dag aan het implementeren en verbeteren van processen met het oog op mens en milieu. Zo zorgen ze voor betere en veiligere producten en werkomstandigheden. Niet alleen voor de klanten, maar ook voor de mensen die een bijdrage leveren aan de productie van de werkkleding. De belangrijkste voorwaarde hierbij is dat het geen negatieve impact op het milieu heeft. Tricorp werkt samen met de Sociaal-Economische Raad en meer dan 70 partners in het IMVO-convenant op het gebied van Internationaal Maatschappelijk Ondernemen. Zo zetten wij vandaag niet alleen de nodige stappen voor duurzame kleding, maar werken wij ook hard aan een duurzame bedrijfsvoering.

RE2050: onderzoek naar nieuwe mogelijkheden binnen circulaire werkkleding

Om duurzame kleding mogelijk te maken doen zij continu onderzoek naar nieuwe mogelijkheden binnen circulaire werkkleding. Dat is waar RE2050 voor staat. Ze willen niet alleen eerlijk en transparant zijn, maar ook grensoverschrijdend. Zo zorgen ze ervoor dat ze altijd voorlopen en zich voortdurend blijven ontwikkelen. In het circulaire logo zie je in één oogopslag waar Tricorp voor staat: mooi kan altijd mooier en goed kan altijd beter. Duurzaam en gericht op de toekomst. Het logo is geïnspireerd op de QR-code: track and trace van de herkomst van alle grondstoffen, maar ook openheid van zaken over de gehele keten. Dit jaar presenteren ze met trots binnen RE2050 een nieuwe reeks duurzame kleding voor op het werk waarin “pre- en post-consumer” afval samengaan: de REWEAR collectie.

REWEAR: volledig circulair kledingpakket

REWEAR is een modieus, kwalitatief, sportief en commercieel sterk inzetbaar pakket met een frisse uitstraling. Ook voor maatwerk en de kleinste oplages zijn ze in staat duurzaam te produceren. REWEAR is een lijn die is gebaseerd op zes topartikelen uit de standaard collectie. De nieuwe REWEAR artikelen zijn voornamelijk gemaakt van gerecyclede polyester of een mix van gerecyclede polyester en biologisch katoen. De zes artikelen zijn: T-shirt Fitted Rewear, Poloshirt Fitted Rewear, Sweater Rewear, Softshell Luxe Rewear, Midi Parka Rewear, Werkbroek Twill Rewear.


Duurzame kleding: Reduce, Reuse & Rewear

Met REWEAR en RE2050 brengen ze de productie van duurzame kleding in een stroomversnelling die op lange termijn houdbaar blijft. Om dit volledig circulaire kledingpakket te kunnen realiseren hebben ze drie speerpunten: Reduce, Reuse en Rewear. Wat houdt dit concreet in?

  • Reduce: Het verminderen van watergebruik, energie en CO2 uitstoot. Én het verminderen van het gebruik van nieuwe grondstoffen.
  • Reuse: Het inzamelen van gedragen kleding om in nieuwe textielproducten te gebruiken.
  • Rewear: Het hergebruiken van materialen in onze duurzame kleding voor op het werk. Dit doen we bijvoorbeeld door het recyclen van een gedragen softshelljas. Zo kunnen wij het polyester weer gebruiken in een nieuwe softshelljas. Een ander voorbeeld is het recyclen van een PET-fles naar PET-polyester.


Met de nieuwe duurzame kledinglijn kunnen ze hun zes populairste artikelen ook aanbieden als circulair artikel. Hiermee zetten ze weer een stap in de goede richting.

Alleen samen realiseren we een circulaire economie in 2050.


HaVeP

HaVeP is een merk met karakter. Kwalitatieve werkkleding, gemaakt met respect voor mens en natuur. Bij HaVeP staat ethisch en transparant ondernemen al meer dan 150 jaar centraal. Bij HaVeP heb je dan ook altijd de garantie dat je kleding in goede werkomstandigheden en op een duurzame wijze geproduceerd is, ze denken aan de toekomst. Dit doen ze door te kiezen voor duurzame materialen, door zuinig om te springen met natuurlijke grondstoffen en door actief te recyclen. Maar ook door zich in te zetten voor goede werkomstandigheden over de hele wereld. HaVeP doet, waar anderen dromen.

HaVeP kent drie duurzame collecties: Attitude jeans, Multi Shield en Shift.

In onderstaande brochure leest u alles wat HaVeP allemaal doet op het gebied van duurzaamheid.

Helly Hansen Workwear

Sinds de oprichting in 1877 heeft Helly Hansen zakelijke relaties opgebouwd op basis van vertrouwen en wederzijds respect. De kernwaarden van Helly Hansen omvatten authenticiteit, dynamiek, eerlijkheid, integriteit, teamwerk en trots op haar erfgoed. Bij Helly Hansen is maatschappelijk verantwoord ondernemen een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie en wordt het als fundamenteel beschouwd voor groei en succes in het bedrijf. De gedragscode (COC) van het bedrijf is gebaseerd op de belangrijkste conventies en documenten van de VN en de Internationale Arbeidsorganisatie. Alle leveranciers van goederen en diensten van Helly Hansen moeten het COC naleven.

ETHISCH HANDELSINITIATIEF

Ethical Trading Initiative Norway (IEH) is een initiatief met meerdere belanghebbenden dat wordt vertegenwoordigd door ngo's, vakbonden, bedrijven en de Noorse ondernemingsfederatie die pleiten voor ethische handelspraktijken. Helly Hansen is lid van IEH sinds 2003. De taken van IEH-leden zijn onder meer het aanpakken van uitdagingen in de toeleveringsketen, openlijk rapporteren over de status en voortgang van de inspanningen en het streven naar continue verbetering samen met partners in de toeleveringsketen. Elk jaar rapporteert Helly Hansen aan IEH over de status en voortgang van MVO-initiatieven.

Lees alles over wat Helly Hansen Workwear doet in het kader van duurzaamheid door te klikken op onderstaande foto:

Wilt u meer informatie of bent u nieuwsgierig welke producten wij kunnen leveren waarbij aandacht wordt geschonken aan een positieve impact? Neem dan contact met ons op via info@tritex.nl

Alle genoemde prijzen zijn excl. BTW en verzendkosten.

© 2021 TRITEX b.v. Alle rechten voorbehouden.